Tilbake

Betingelser for kjøp i vår nettbutikk

Ordrebekreftelse
Når du har gjennomført bestillingen din vil du motta en ordrebekreftelse som sendes til din oppgitte e-postadresse med informasjon om bestillingen din, samt gjeldende lagerstatus på alle produktlinjer.

Om du ikke har mottatt ordrebekreftelse til din oppgitte e-postadresse innen 30 min etter gjennomført bestilling, ber vi deg sjekke din søppelpost.  

Oppdatert leveringsinformasjon
Hvis leveransen skulle bli forsinket vil du bli varslet via e-post så snart vi har mottatt en ny forventet leveringsdato fra leverandøren vår. Det samme gjelder hvis noen av produktene dine skulle være utsolgt.

Leveringsinformasjon

Når ordren er sendt fra vårt lager vil du motta en sendingsbekreftelse per e-post/sms. I denne e-posten/sms får du også en link til sporingen, slik at du kan følge sendingen hele veien hjem til deg, eller ditt hentested.
Du vil bli varslet via e-post/sms når pakken din kan hentes ut, eller når du kan forvente en hjemlevering.

 

Levering
Er varene du har bestilt på lager, vil ordren din pakkes og sendes i løpet av 1-3 virkedager.  Dersom vi ikke klarer dette, vil vi ta kontakt med deg.

Har du bestilt varer med leveringstid sammen med varer som er på lager så vil din ordre sendes samlet når alle varene er på lager.

Under hvert produkt vil du kunne se lagerstatus om varen er på lager, og hvis ikke vil det være oppgitt estimert leveringstid.



Ordre
Mottatt ordre er bindene. Falske ordrer vil bli politianmeldt. Svindel og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. 

Ved bestilling, godtar du automatisk våre betingelser.

Vi gjør oppmerksom på at lageret kan vise feil lagerstatus. Vi vil da ta kontakt pr mail.

 

Bytte av vare

Du kan bytte en vare du har kjøpt i nettbutikken innen 14 dager.

Hvis du ønsker å endre til et annet produkt, kan du returnere varen og legge inn en ny ordre. Husk å legge ved ordrenummer/angrerettskjema i forsendelsen.

Ved bruk av bytteretten må varen være ubrukt og må leveres tilbake i original forpakning. Fraktkostnader dekkes av kunden. 

Ved spm, ta kontakt på ordre@lunehjem.no

 

Feil/skade ved levering
Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til oss på kundeservice@lunehjem.no Vi ønsker bilder samt en beskrivelse av hva som har skjedd.

For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi ber deg derfor gi oss beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.


Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.


Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottagelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.


Uavhentede pakker
Dersom kjøper ikke henter ut en pakke, vil den automatisk gå i retur til oss. For uavhentede pakker vil du bli belastet for et gebyr på minimum kr 249,- som dekker tur/returfrakt, og omkostninger vi vil ha i forbindelse med returen.

Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten.

 

Betaling

Vi benytter Klarna checkout som betalingsløsning. 

Kort

Transaksjonen vil bli reservert på ditt betalingskort, og trekkes når kjøpet er gjennomført. Vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. All informasjon foregår mellom deg og din bank.

Faktura
Du kan betale med faktura og få 14 dager betalingsfrist. Fakturaløsningen er levert av Klarna og krever kredittgodkjenning. Har du spørsmål vedrørende faktura, kan du kontakte Klarna direkte via Klarna.com eller via Klarna App.

Ved betaling med faktura blir fakturaen til kjøperen utstedt ved sending av varen. Faktura sendes til din oppgitte e-post. Betalingsfrist fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Du finner mer informasjon om fakturaløsning på nettsiden til Klarna: Klarna Norge

Gavekort

Ved bruk av gavekort i nettbutikken skriver du gavekortnummer og sum i kommentarfelt og vi trekker ifra summen manuelt.

Velger du å betale med kort, så vil Klarna reservere hele summen med en gang. Når vi sender ordren fra oss, vil gavekortsummen bli trukket ifra og korrekt beløp vil belastes ditt kort.

Velger du faktura, så vil gavekortet være trukket ifra når du mottar faktura via e-post fra Klarna.



Frakt

Vi har fri frakt på alle ordre over 1000 kr, med unntak av møbler, tepper og varer med større volum. Fraktsum vil komme opp i utsjekken når du bestiller.

Ordrer under 1000,- belastes med en fast fraktpris på 99,- / 149,- levert hjem.

Bestiller du større volum/møbler, så har vi en øvre fraktgrense på 1050,-


Alle ordre sendes med Bring. Større ordrer og prosjekter sendes med transportfirma og leveres til døren på gateplan, innbæring av varene inngår ikke.

Vi leverer i hele Norge med unntak av Svalbard.

Ved kjøp av større varer, møbler eller tepper tilkommer ekstra frakt. Fraktkostnaden vil bli lagt til i kassen før du godtar og gjennomfører bestillingen./ max 1050,- i frakt til hele landet.

Bestillingen din kan bli sendt i ett eller flere kolli. I så fall blir dette informert om i sporingslinken du mottar i sendingsbekreftelsen din. Pakkene dine kan komme frem til hentestedet til ulike tidspunkt.

Når bestillingen din har forlatt vårt lager overføres leveringsansvaret til fraktselskapet, og vi kan ikke gi noen leveringsgaranti.


Pakke til hentested - Ordre leveres til nærmeste hentested ut fra ditt postnummer. 

Fri frakt på alle ordre over 1000 kr. Handler du for et mindre beløp enn det kommer frakten på 99 kr. Ved kjøp av større varer, møbler eller tepper tilkommer ekstra frakt.

Pakke levert i postkassen - Pakken leveres direkte i din postkasse. Du vil motta en e-post/sms fra Bring når sendingen er levert. 

Pakke levert hjem -  Bring tilbyr hjemlevering til alle husstander i hele landet (med unntak av Svalbard). Pakken leveres på dagtid kl 08-17 eller på kveldstid 17-21 (kun byer og tettsteder).

Ved levering på kveldstid ringer sjåføren 30-60 minutter før ankomst.

Når du bestiller i nettbutikken kan du velge tjenesten levert hjem. Om du ikke gjør dette, så kan du via Postens sporingslink bestille tjenesten direkte.

Pris for pakke levert hjem er 149 kr. Ved kjøp av større varer, møbler eller tepper tilkommer ekstra frakt.

 

Ordre sendt med transportfirma 

Når det gjelder levering av større møbler som sofaer, spisebord, hyllesystemer, skap og lignende så bruker vi et transportfirma. Transportfirmaet leverer til dør på gateplan, innbæring av varene inngår ikke. Leveringen vil finne sted på hverdager mellom kl 09-16. Det er viktig å merke seg at det alltid kommer kun en sjåfør, og er det tunge produkter, vil sjåføren trenge assistanse.

Du vil motta en e-post fra oss med informasjon når din forsendelse er klar for sending.

 

Klikk og hent

Du kan bestille varer og hente selv i Storgaten 26 i Tønsberg. 

Du vil motta en e-post til din oppgitte e-postadresse når din ordre er klar for henting.

Din ordre kan hentes mandag - lørdag kl 10-16. Benytt ringeklokken på døren, så kommer vi ut til deg. 

 

Reklamasjon

Dersom du har mottatt en ordre med feil eller mangler må du som kunde gi oss beskjed om dette snarest via e-post til kundeservice@lunehjem.no.

Er produktet skadet under frakt må det meldes fra om skade innen 1-3 dager etter mottagelse. Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader. Det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse. Vi trenger bilder av skade, samt indre og ytre emballasje. I noen tilfeller trenger vi video som viser feil eller mangel ved produktet. Gjelder reklamasjon belysning trenger vi lampens produksjons/batchnummer. Nummeret vil du finne på etikett som er festet til varen.

Vi følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsregler. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsinstruksjoner følges og at produktet er brukt med normal forsiktighet. Ved en reklamasjon ber vi deg sende e-post til kundeservice@lunehjem.no med bildebevis som tydelig viser varens feil/mangel. Ved fraktskader behøver vi også bilder av indre og ytre emballasje.

Vi behandler reklamasjoner i samarbeid med våre leverandører og transportører. Behandlingstiden kan av den grunn variere. 

Så snart vi har behandlet reklamasjonen vil vi komme tilbake til deg med et svar på din henvendelse.

 

Har du valgt å betale med faktura via Klarna bør du rapportere en reklamasjon på ordren din til Klarna slik at din betaling blir pauset. 

Utland
Vi sender kun innenfor Norske grenser med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Unfortunately we don't ship international.

Angrerett/Retur

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp.

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottok din ordre har sendt din pakke i retur eller returnert vare til vårt lager i Storgaten 26, Tønsberg.

Om du ønsker å returnere noe, trenger du ikke oppgi noen grunn til oss. Returomkostninger dekkes av kjøper.

Du har rett til å pakke ut og kontrollere produktets finish og funksjon. Varene må være i samme tilstand som når du mottok de, og pakket i originalemballasje når de returneres til oss. Merk at originalemballasjen ikke skal brukes som ytteremballasje da produktet kan bli skadet, som kan gi en reduksjon i verdien. Produktet må være i uendret stand, for eksempel ikke montert dersom produktet du bestilte krever montering.

Du vil motta tilbakebetaling når returen din er registrert og godkjent av vårt lagerpersonale. Det tar normalt 5-7 virkedager før pengene er tilbakebetalt. 

Har du valgt å betale med faktura via Klarna bør du rapportere en retur på ordren din i Klarna-appen slik at din betalingen blir pauset.

Varer vi ikke har i vårt faste sortiment/bestillingsvarer kan ikke returneres. Dette kan feks være trekte stoler, spisebord, sofaer, Stringsystemer, lamper, gulvtepper, og andre møbler som bestilles på forespørsel. Disse ordrene er bindene.

Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris. 


Så snart vi har mottatt varen, krediterer vi beløpet. Det kan ta opptil 14 dager å få returpakken til vårt lager. Årsaken er at pakkene først går til Posten's hovedlager, før de blir kjørt ut til oss. Vi krediterer med en gang vi mottar returpakken. Det kan ta 1-4 virkedager før du har pengene tilbake på konto. 

NB! om du har valgt Klarna Faktura, så må fakturaen betales innen forfallsdato. Når returpakken kommer, vil vi kreditere og du får penger igjen på samme konto som du har betalt fra.

Angrerettskjema ligger som vedlegg i ordrebekreftelse med e-post, men kan også lastes ned her.

RETURADRESSE; Lunehjem.no AS, Storgaten 26, 3126 Tønsberg.

Varer vi ikke har i vårt faste sortiment/bestillingsvarer kan ikke returneres. Dette kan feks være trekte stoler, spisebord, sofaer, String systemer, lamper, gulvtepper, og andre møbler som bestilles på forespørsel.  Disse ordrene er bindene.
Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris.

 

Priser
Vi er en norsk nettbutikk med lager i Norge. Alle priser inkluderer 25% moms.

Eventuelle fraktkostnader vil bli lagt til i kassen før du godtar og gjennomfører bestillingen. 

Vi forbeholder oss retten til å gjøre trykkfeil i pris og produktinformasjon, eller i annen kommunikasjon. Vi forbeholder oss retten til kontinuerlig å endre informasjon og priser på alle varer i vårt sortiment, og deretter korrigere feilaktig prissetting uten forvarsel. Vi forbeholder oss retten til å gjøre prisjusteringer, avslutte salg, lagerdifferanser, tekniske problemer, endringer i tekniske spesifikasjoner og eventuelle trykkfeil på nettsiden vår i våre annonser.

Alle kampanjer er gyldig så lenge det er nok varer på lager, med mindre annet er spesifisert i beskrivelsen. 

 

Gavekort - Alle gavekort som er kjøpt på vår hjemmeside har en gyldighet på 1 år. Datoen er trykt på gavekortet.

Gavekort sendes til oppgitt leveringsadresse. Ønsker du at gavekortet skal sendes direkte til mottaker må du huske å endre leveringsadressen.

Ønsker du gavekort tilsendt via e-post må du skrive dette i kommentarfeltet.

 

Rabattkode - Noen ganger går vi ut med tilbud i form av rabattkoder. Du vil da motta en unik rabattkode tilsendt via e-post eller oppgitt i vårt nyhetsbrev.

Det kan kun benyttes en rabattkode pr ordre. Rabattkoden gjelder ikke for allerede nedsatte varer.

Rabattkode kan ikke brukes når du kjøper gavekort.

Ved bruk av rabattkode fyller du inn din unike kode i feltet for rabattkode. Rabattkodefeltet finner du i utsjekken før du fullfører din bestilling.

 

Produktinformasjon

Vi reserverer oss for at produktinformasjon som finnes på nettsiden kan være unøyaktig på grunn av trykkfeil eller tekniske feil. Merk at produktbilder på nettsiden noen ganger kan avvike fra virkeligheten og ikke alltid er en nøyaktig representasjon av det virkelige produktet. Farger, materialer og utseende kan variere på grunn av bildekvalitet og skjerminnstillinger.
Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra foto. Ved hvert produkt vil du finne mål/størrelse. Vi oppfordrer til å sjekke mål på produktene, fordi det ofte er vanskelig å oppfatte størrelsen ved kun å se på bilde.

 

Personvernerklæring

Lunehjem.no følger personvernloven som trådde i kraft 1.juli 2018. 

Les erklæringen her

 

Om du har spørsmål om andre ting er du alltid velkommen til å ta kontakt

post@lunehjem.no (Generelle henvendelser)

ordre@lunehjem.no (ved spørsmål om ordrer/produkter/lev.tid)

kundeservice@lunehjem.no (reklamasjoner/feil)

telefon +47 472 46976

 

GRATIS FRAKT over 1000*

Gjelder ikke møbler, tepper og større volum.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×